Oppdatering

Vel, som sagt så gjort.
Kry fikk gå fot hele veien ned til posten idag, det er virkelig bra å gå når man er sint fordi da blir man superflink til å holde på kriteriene! Jeg stoppet etter en stund og holdt på slippe henne løs før jeg kom på at et av målene var at hun skulle kampe før hun fikk løpe. Det tok tre forsøk hvor hun bare kikket vekk når jeg tok frem båndet og bød opp til lek, vel så var det bare å ta på båndet og gå fot videre. Når vi kom ned til posten fikk hun ligge en plassligging sammen med nemo mens vi kikket i postkassen og reklame. Jeg gikk inntil og belønnet med å kaste ballen et par meter bort som hun fikk hente. Gjorde så et nytt forsøk med å få henne i lek, og NÅ hang hun i båndet! Fikk spring kommandoen og belønnet med ballen hver gang hun holdt seg rundt meg.
Ropte på henne en gang og ettersom hun ikke bråsnudde og kom rett inn men tok seg en ekstra runde måtte hun gå enda litt til fot før hun fikk nytt forsøk på å kampe og deretter spring signal. Det morsomme var at idet Aasne løp avgårde og Kry slæddet avgårde etter(som alltid!) så bråsnudde hun plutselig og kom heller til meg, dette har aldri skjedd før 😀
Hun gikk også et skikkelig langt og bra søk etter ballen hvor hun ikke gav noen tegn til å gi seg. Uheldigvis fant hun ikke ballen, men jeg belønnet henne med en annen ball ettersom hun søkte så bra.
Dette går virkelig bra, hvis jeg bare fortsetter sånn er jeg sikker på jeg kommer til å få mer konsentrasjon i de andre øvelsene også uten å miste fart.
Stay tuned

One response to this post.

  1. Posted by Simen on 09/09/2008 at 07:47

    I will!

    Svar

Legg igjen en kommentar

