Onsdag og shoppedag?

Ja jeg skulle jo egentlig vie hele dagen idag til hundetrening og lekselesing…Istede så ble det bytur for å finne egnet undertøy til min store oppgave som forlover for min gode venninne til Lørdag. Heeelt uten at det var planlagt så havnet en sort skinn jakke på disken også…men den var sykt kul og jeg angrer ikke.
En…bra jobba med første dag av et nytt opplegg!
Jeg har jo fått gjort litt idag, under morgen turen trente vi på å gå fot(mitt største problem på de turene er faktisk å få Nemo til å IKKE gå fot, det er nemlig utrolig irriterende når han hele tiden er limt til min høyre side mens Kry går på den venstre. Tar jeg to steg tilbake så tar han to steg tilbake, tar jeg et steg til siden så er han der med en gang. Gah!) I normale tilfeller ville jeg satt pris på det, men når jeg biter tennene sammen og holder kriteriene med Kry så har jeg skikkelig kort lunte. Jaja, han er jo flink da.
Jeg holdt på å glemme å kreve at Kry måtte leke før hun fikk slippe løs(tenk så fort det er å falle tilbake til gamle vaner!) men jeg tok meg i det og fikk faktisk en skikkelig bra og voldsom lek. Har man ikke våknet til da så gjør man det hvertfall under de få minuttene man svinger armene desperat fra side til side og prøver å unngå at de havner i et visst hundegap.
Jeg tror igrunn hele resten av turen gikk greit, men jeg husker ikke så mye mer før jeg satt i byen med en kaffe og ventet på en venninne. Etter utallige timer i butikker, kaffer og isbarer puttet jeg Bente i baksetet og kjørte ut til Gjerstad vannet for å lufte både vett og hunder. Jeg elsker at båndtvangen er slutt!
Bortsett fra en episode der båndet røk og begge hundene løp etter en katt!(jeg tror kanskje de hørte mitt brøl helt ned på andre siden av tromøya) Nemo snudde, men Kry måtte jeg hente i en garasje og vi fikk skikkelig terpet på kriteriene for å gå fot selv etter man har løpt etter katter og har puls i 218.
Jeg elsker å gå i skogen, vasse i bekker og ikke tenke på noenting. Alt bare flyter avsted kun avbrutt av belønningspauser med det lille uhyre som er skrekkelig flink til å komme innom meg og sjekke at jeg fortsatt er med.
Nemo fikk gå i sin egen verden og strekke bena i den våte barskogen, han er liksom bare der han, men det er faktisk helt greit.

Nå er det fiskegryte, kursforberedelser og gjennomgang av klasse en fri ved foten før de andre kommer.

Kan noen forresten fortelle meg hvordan jeg får bort at jeg må godkjenne hver kommentar?

Legg igjen en kommentar

