Apportering ved hjelp av target

Jeg kan ikke bare legge ut en treningsoppskrift, oppfordre til å legge ut videoer og så ikke følge opp selv. Så her kommer mitt bidrag.
Jeg gjør to ting her for å få opp intensiteten. Hvis han ikke kommer inn i hånda med gjenstanden innen rimelighetens tid eller begynner å surre med utg stilling, tar jeg bare tingen fra ham og kaster bort så det koster enda mer å hente den og levere korrekt. I tillegg prøver jeg å presentere target og gjenstander når han er litt på hugget og holder han litt igjen i halsbåndet for å få kraftigere dytter og mer intensitet. Det kan man aldri få for mye av!

5 responses to this post.

  1. Posted by teambonzo on 18/09/2008 at 09:02

    Flinke dere er ……

    Svar

  2. Posted by Simen on 18/09/2008 at 16:11

    Hm, kanskje dette kan løse apportproblemene til Oliver? 🙂 Vi skal prøve i dag når jeg kommer hjem! ^^

    Svar

  3. Super video! Veldig inspirerende! Jeg måtte selvsagt prøve pølseapport med Mozart i ettermiddag, og brukte din «oppskrift». Det gikk kjempefint!

    Svar

  4. Jag vill bara tacka för ditt tips som du gav på min blogg. Det gjorde att träningen går lite fortare.

    Svar

  5. Joa, det funka liksom bare… Neida, hadde jobba litt med å belønne bare at ho tok opp ballen og var på vei inn, men plutselig kom ho helt inn gitt! Men vi har jobba litt med det i flere omganger før, uten noe som helst «gjennombrudd». Har ikke testa i dag. Draleke var imidlertig ikke samme framgangen med… den ville ho nok helst bare beholde. Men siden det funka så bra med ballen får vi tro det går seg til med andre ting og. Det er uansett bare å jobbe videre, det er derfor vi har valgt hund som hobby vel:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

