Fortsett fremover!

Vi kamper på videre, selv om fokuset nå for tiden ikke er på kamping og action men på å være rolige og behersket. Både når det gjelder hverdagslydigheten og øvelsene. Under stevnet i helgen roet jeg henne helt ned både før fellesdekken og før vi skulle inn på de andre øvelsene og det funket kjempebra for å få henne til å fokusere. Hvis hun blir for het henger hun nemlig lett i buksebenet eller forsvinner i horisonten.
De siste dagene har vi trent mye på å gå fot løs, komme rolig ut av buret og holde kontakt med meg når vi går ut av døra. Bare være ute og gå rolig rundt og lukte istedenfor å løpe rundt som en tulling uten mål og mening bare fordi man er så giret. Dette gjelder hunden, ikke eieren altså…
I tillegg har vi trent mye på å kunne holde posisjoner lenge, tilby adferder en av gangen med rolige bevegelser uten å ta helt avgårde.
Fanny har skrevet et bra innlegg vi har latt oss inspirere av.
Jeg syns å merke en forskjell, hun har mye lettere for å slappe av inne og igår lå hun hele kvelden under bordet og sov(!)
Jeg bruker fortsatt mye lekebelønning, men jeg er mye mer bevisst på attityden jeg belønner. Farten får jeg nesten gratis med en gang jeg vil det, nå vil jeg ha fine teknikker og ettertenksomhet først.

Lørdag morgen drar vi på Maria Hagstrøm kurs i Oslo og jeg gleder meg skikkelig mye! For det første tror jeg vi kan lære masse av henne og for det andre er jeg glad vi har kommet et stykke på vei med treningen slik at jeg får mer utbytte av det vi trenger å trene på. Kontroll, fokus og å holde hodet kaldt!
I tillegg holder jeg på å lese med sikte på 10àn av Svartberg, jeg er nemlig klar for litt mer inspirasjon.
Andre lesetips mottaes med takk 🙂

4 responses to this post.

  1. Posted by Simen on 02/10/2008 at 21:18

    Les bloggen din, så får du inspirasjon! 🙂

    Svar

  2. Posted by Stine og BC gutta on 03/10/2008 at 09:28

    Vi sees på kurset i morgen! Gleder meg jeg også! Bloggen din er så artig å lese, du er kjempeflink!

    Svar

  3. Jag hade oxå velat åka norge imorgon men pengarna är slut….. Vi syns däremot helgen efter!

    Svar

  4. Oj,supert at du er på kurs med Maria!hun er kjempeflink!!Hils henne fra Ulf og Meg!

    Svar

Legg igjen en kommentar

