Treningskamerater

Ikveld var Liv Inger og Hilde her og trente, ettersom jeg brukte nesten hele dagen på å kose meg i byen og ute på lang lunsj med Bente fikk jeg ikke trent så mye som jeg hadde tenkt før de kom, men det tar jeg imorgen innimellom elgjakta.
Vi trente på bakpartskontroll med og uten kloss og venstresvinger i fri ved foten, det er så moro å se hvor fort man ser resultater når man trener jevnt og trutt og hele tiden pusher progresjonen litt. Hilde har fått frem en skikkelig fin bakpartskontroll på bare to uker, tenk bare hvordan den kommer til å se ut om 2 mnd! Liv Inger har et skikkelig arbeidsjern av en hund som jobber alt hun bare kan for leken sin, selv om det har gått både elg og rådyr på jordene hvor vi var. Vi trente også begynnelsen på apport, innkallinger fra bur, omvendt lokking og så fikk begge to trene på å legge opp effektive økter hvor de fikk fin flyt i treningen.
Det så kjempebra ut og det beste er at de er så motiverte til å trene, de gir seg ikke selv om det ikke går bra og så viser de et herlig engasjement når de har ute hundene. Det er så gøy 🙂

Ikveld har jeg vært ute på middag med en god venninne, biff og fløtepoteter med sjokoladefoundante og is til dessert. Nå ligger jeg bare og slumrer under teppet på sofaen og prøver å samle viljestyrke til å gå og legge meg, det er vanskelig etter en så bra dag. Da hadde det vært deilig bare å bli liggende her, under mitt varme teppe med fin musikk i bakgrunnen.

Legg igjen en kommentar

