Vræl

Jeg blir så irritert når jeg leser annonser som dette
Den perfekte julegave??
Hvis man skal skaffe seg hund skal det i det minste være en veloverveid avgjørelse, og spesielt når det gjelder raser som dette. For det første blir det en stor hund, for det andre er det aktive hunderaser som er blitt blandet. Alaska Malamute, labrador og doberman. Jeg tror alle som har peiling på hunder er enige med meg at dette ikke er raser man skaffer seg uten å ha noe erfaring først, og spesielt ikke som julegave!
Jeg har hatt mange ulike kurs og møtt mange ulike mennesker og hundene deres. Det får større konsekvenser om en så stor hund ikke er veloppdragen enn om man har en liten veskehund som ikke kan oppføre seg. Mange som skaffer seg hund av impulskjøp påvirket av annonser som dette har ikke et realistisk bilde av hva som venter den. En slik hund trenger mye stimulans og aktivitet, og er ikke noe for førstegangs hundeeiere som bare vil ha en familiehund. Da lager man seg et problem.
Jeg skulle virkelig og inderlig ønske at personer som legger ut slike annonser skriver ærlig og rederlig om hva slags hunder dette er. Flotte hunder, men man må vite hva man går til!
ÅÅÅÅ!

One response to this post.

  1. Posted by Nina on 26/10/2008 at 21:04

    Jeg er veldig enig.. Jeg syns egentlig at dyr generelt ikke skal gies i gave, men være noe man virkelig har overveid og tenkt på lenge selv før man eventuelt skaffer seg ett.. Det er så mange som blir lei av dyra sine etter en stund og det er det dessverre dyra som får lide av..

    Svar

Legg igjen en kommentar

