Film

Okej da, den umotivert heten var kanskje ikke så alvorlig. Har lagt ut en ny video idag med kry som stabler matskåler. Jeg starter innlæringen med å kaste ned en leke istedenfor å shape frem at hun skal løfte matskålen ettersom hun begynner å bli klikkerklok og repeterer å hente ting så snart hun får uttelling for å plukke opp noe, men resten av treningen er etter denne kriterieplanen

 

En annen viktig ting jeg fant ut jeg må trene på er å kunne bytte mellom øvelser og å koble bort den forrige øvelsen helt selv om den er rett foran henne. Når jeg var ferdig med filmingen lot jeg derfor bare skålene stå på gulvet istdenfor å rydde dem vekk slik jeg pleier. Det tok mange repetisjoner hvor hun var på vei bort til skålen og oppi skålen før det begynte å gå opp et lys for henne. Ah, do vil jeg skal fortsette med det jeg fikk belønning for istedefor å henge meg opp i de dumme skåle!okej, jaj gjor det litt til likevel.

Dette skal vi trene mye på,
repetere apport, la dem ligge fremme og så gå over til fri ved foten
trene masse rute og så innkalling med stå forbi den
musematte og så utg stillinger
Slike utfordringer blir jeg motivert av å trene på!

6 responses to this post.

  1. Hej! Jag var tvungen att testa det ni gör så nu slänger båda mina hundar skålar nästan överallt…. 🙂

    Svar

  2. Posted by Hilde og Zoran on 31/10/2008 at 21:13

    Veldig bra…veldig bra:)

    Svar

  3. Posted by Gro Anita og Mozart on 01/11/2008 at 10:04

    Stilig!! Kry fatta jo poenget med en gang 🙂
    Så flinke dere er!

    Svar

  4. Tøft! Dette må prøves..!

    Svar

  5. Posted by jodaposten on 03/11/2008 at 08:51

    Det her så jo knallkult ut!:o)

    Svar

  6. Posted by doggiezen on 03/11/2008 at 23:32

    Dette fikk du til å se enkelt ut, Siv. Flink trener og flink hund. Rita & Guro

    Svar

Legg igjen en kommentar

