Fri

Etter stevnet på lørdag og muntlig eksamen på mandag syns jeg det var fortjent med en liten ferie. Så mens noen av de andre i klassen er på Island koser seg, er jeg hjemme og har det enda bedre. Det hjelper liksom når det er sol og fint vær hele tiden, motivasjonsboost!
Ettersom strikte rigide treningsopplegg er det som må til for at jeg skal fullføre noe har jeg begynt å fordele lydighetstreningen utover uken.
Mandag: en lang fri ved foten, rute, metall apport og så har jeg pusset støv av nemo sine øvelser. Han må jo få starte klasse to han også før det blir vinter igjen. Nemo er skikkelig morsom. Fordi  han er så sosial er han lett å belønne konkurransemessig. Men han er også veldig følsom for forstyrrelser og da blir han engstelig. Siste stevne var det en hund som begynte å bjeffe noe voldsomt akkurat idet han skulle ta apporten og det var skummelt det! Han hentet apporten, men vi fikk ikke akkurat 10 på den øvelsen. I tillegg er han veldig, hva vi skal vi si. Han ligner litt på pluto eller langbein. Litt sånn et ben som slenger her og et der og alltid veldig glad og kanskje en smule klossete. Jeg lover dere jeg skal legge ut film en av dagene når jeg trener med ham så får dere se.

dsc_6936
Tirsdag: agility, jeg trente på bytter med hund for første gang i mitt liv og så hele one jump filmen en gang til.
På kvelden la jeg ut et feltsøks om gikk helt utrolig bra for begge hundene. Kry søkte laangt ut, jobbet intenst hele tiden, kom rett inn med gjenstandene og vi hadde rett og slett flyyyt
Onsdag: turdag. Zoran fikk bli med oss på tur, årets første hundebad ble inntatt og jeg så 12 poles in 12 days enda en gang. Idag skal vi nemlig ta tak i slalomtreningen igjen og så skal vi få orden på metallapporten.
Hun holder apporten, henter den og holder igjen mens jeg prøver å ta den fra henne. MEN, hun har så løst grep. Når hun løper får hun den i øyet fordi hun holder så løst. Vi trenger bare den siste lille krampetrekningen for at det skal bli et perfekt bitt.
Noen forslag?

Imorgen formiddag skal vi ut på hove og trene, ta med pølser så setter vi opp ring!

Legg igjen en kommentar

