Kurs

Igår hadde jeg kurs igjen og jeg tenkte dagens blogg skulle være en hyllest til hver og en av de flinke deltakerne.

img_8386
Først ut; Mozart som har gått fra å være en nysgjerrig herremann til å ligge på fellesdekk gjennom hunder som løper foran nesa han, instruktører som kravler over ham og nye hunder som fristende står og logrer med halen på utsiden av ringen.

img_8430
Guro som er blitt så flink til både fellesdekk og  å holde seg til sin matmor. Ikke noe vits å løpe til de andre hundene når man har en eier som er så kreativ med godbitene!

img_8415
Zoran som har gått igang med treningen med ny giv. Fra å være en rolig hund som ikke ville leke har Hilde gjort en kjempejobb med å få frem en så bra lekelyst og intensitet at han danser og leker seg gjennom kurskvelden.

img_8426
Milli, som har vært skikkelig skeptisk til nye mennesker. Igår satt hun pent og pyntelig mens en helt fremmed kom bort og tok tannvisning, det står det respekt og mye jobbing bak!

img_8454
Emil, den eneste alaska huskyen jeg kjenner som trenes aktivt med. Han er blitt så utrolig flink på sitt og bli at han til tross for sterke forstyrrelser klorer seg fast i bakken.

img_8470
Ronja med et øye i hver farge har blitt skikkelig flink til å tilby adferder under trening og ikke bry seg om andre hunder.

Tusen takk alle sammen for at dere gjør jobben min så morsom og lærerik!

7 responses to this post.

  1. Som en kommentar til Emil kan jeg si at det er en Alaskahusky i Trøndelag som gikk elite senest i fjor! Dessverre har føreren gått til det skritt å kjøpe seg malle (som nå også er i elite), så alaskahusky-frøkna blir nå dessverre nedprioritert.

    Svar

  2. Og tusen takk til inspirerende deg!:)

    Svar

  3. Ja tusen takk til deg Siv, for fantastisk hjelp og inspirasjon :)Du gjør hundetrening morsomt.

    Svar

  4. Posted by Heidi on 07/05/2009 at 16:45

    Takk takk 🙂 Meg og Emil har det kjempegøy og utrolig lærerikt på kurs hos deg (dere). Blir bare nødt til å plukke litt; Emil er en alaskan malamute, ikke husky 😀

    Svar

  5. Så härligt! Vilka framsteg. Va’ duktiga ni är och vilken inspirerande anda!!!!

    Svar

  6. Posted by Gro Anita on 07/05/2009 at 23:13

    Ja, jeg sier også tusen takk til deg, Siv! Du har en fantastisk god evne til å veilede og motivere! Jeg gleder meg til hver kurskveld!

    Svar

  7. Posted by doggiezen on 08/05/2009 at 13:26

    Dette var så morsomt at jeg er like stolt som om vi ble omtalt i NY Times «Norsk blandingshund utmerket seg på treninga», jeg tuller ikke heller. Vi står på i treninga for vi vet at Siv har løsningen klar når vi står fast. Dette må vel kalles en flying start på Amokk Hundeskole?

    Svar

Legg igjen en kommentar

