Det perfekte

Hm, det er ikke bare bare med ny pc. Det virker som alle tastene har byttet plass og jeg som var så rask til å skrive før må bruke halve tiden på å rette opp i alle knappene jeg trykker feil istede for å frese avgårde og få ut alt jeg har på hjertet. Ikke får jeg til å redigere filmen jeg hadde tenkt å legge ut og ikke får jeg til å skrive ut det jeg skal. I tillegg står det et fint klistremerke med blu-ray på slik at jeg var sikker på jeg kunne bruke den til å spille av blurays med enormt mye bedre kvalitet enn vanlige dvder. Men neida, det var det visst ikke med. Eller det er kanskje, men da måtte man kode om noen innstillinger slik at de står på vest europa og ikke asia. Jaja, jeg regner med noen ordner det for meg slik at jeg kan bli like glad i denne som den gamle pcen. Eller kanskje ikke like glad? Det er liksom noe med det at alt var mye bedre før…
Når jeg hadde den gamle pcen skulle jeg ønske jeg hadde en ny og rask pc som ikke brukte lang tid på å tenke og som skinte og blinket i solen og luktet nytt. Men når jeg først har fått den nye så var den gamle kanskje litt bedre likevel?
Er det ikke litt slik med hundene våre også. Vi ønsker oss ny valp som vi skal gjøre alt riktig med(eller ny kjæreste for den saks skyld). Vi har planen klar for alt som skal bli så mye bedre og som ikke var så bra før. Men når vi først får det nye så kommer det liksom til kort mot det gamle uansett, ikke fordi det ikke er noe bedre men fordi det blir feil å sammenligne en ting opp mot noe annet og helt nytt.

Kry er alt som ikke nemo er foreksempel. Hun har mye fart, driv og utholdenhet. På den annen side har hun ikke de fine sidene nemo har som gjør ham til verdens snilleste hund. Nemo er rolig inne, litt forsiktig av seg, bare snill, elsker alle og er aldri noe problem med. Det er lett å glemme at det er to forskjellige hunder og som heidi sier; man må virkelig elske den hundene man har og kunne le av de dårlige sidene!
Jakten på den perfekte hund (kjæreste eller pc) er kanskje en utopi, kanskje er det hva man gjør av det man allerede har som avgjør hvor langt man kommer eller ikke…

Bra film, se den!

Legg igjen en kommentar

