Rekruttsamling

IMG_2018

Litt sånn her føler jeg meg nå, masse nye tanker og ideer og ikke minst masse ny motivasjon. Helgen har vært kjempebra. Vi ankom fredag kveld og rakk en rask middag før det var samling med praktisk info og tid for å møte de andre deltakerne i helgen, skikkelig hyggelig hjem og hundefolk er alltid godt selskap. Vi sov på furulund hyttepark hvor alle hyttene var laftet (!) med senger som tatt ut fra en ivo caprino film og bison hode i stua, jeg angrer skikkelig på at jeg ikke tok bilder både inni og utenpå hyttene for de var fine!
Lørdag og Søndag møtte vi opp på en gartnerskole med en stooor fin gressplen hvor vi satt opp en konkurransering og en treningsring med instruktør. Bra trening, ikke minst konkurranseringen hvor jeg ble minst like nervøs som på et ekte stevne. Jeg valgte ruta, neseprøven, sitt under marsj, fri ved foten og apporteringer. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, ruta fungerer skikkelig bra med tanke på at for ikke lenge siden hadde hun ikke peiling på hvor hun skulle til ruta, neseprøven har både fungert supert i helgen med skrekkelig fint søk og plukk med en gang hun fant riktig pinne til å ikke fungere i det hele tatt uten noe søk og med å bare ta den første og den beste. Den er det vel bare å trene videre på så hun blir helt sikker på at det er ut og søke hver eneste gang. Fri ved foten syns jeg hun går bedre enn noen gang, endelig har jeg fått igjen for å trene på at hun skal gå lengre bak. Dommerne syns hun gikk en anelse for langt bak, men jeg har bestemt meg for å ikke gjøre noe med det foreløpig og heller bare trene rett fokus og intensitet (jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem, men skal ha det i bakhodet)
Jeg fikk også testet å sette sammen en hel elite rute og apportering med dirrigering og konklusjonen er å trene mer på å forberede henne på hvilken øvelse som kommer. Hvis hun bare ved hva hun skal så gjør hun det, men vi er ikke helt enig enda om hun skal ut til kon først eller bare rett til ruta eller apportene.
Ellers har vi hatt en skikkelig bra helg, jeg skal legge ut flere bilder iløpet av uken så dere får se, jeg er utrolig glad jeg reiste bort for nå føler jeg meg veldig klar for å jobbe mye og målrettet for å nå målene våre. Takk for en super helg alle sammen!

One response to this post.

  1. Takk for en kjempehelg:) Alltid moro å bli kjent med nye mennesker:) Spesielt når dem er så positive og flinke som de som var på samlingen:) Vi sees nok sikkert på en eller annen hunderelatert ting en gang:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

