neseprøvelser

Søndag hadde jeg helt fri og jeg brukte dermed dagen klokt ilag med lise på hove. Hvis det er en ting jeg har vært flink til i det siste så er det å trene fine detaljer og øvelser. Hvis det er en ting jeg ikke har vært flink til er det å trene kjeder og konkurranselikt. Søndag trente jeg neseprøven og fant ut at om hun har for høy fart eller blir litt opptatt av noe annet, så søker hun med åpen munn. Jeg vet jo etter sist treningsamling at hun VET hva hun skal, det er bare proofing biten igjen. Uansett hva som skjer skal hun fokusere på å søke og plukke riktig.
Etter søndag har vi derfor trent neseprøve
– mens jeg holder frem en godbit
– men jeg leker med pipeleker
– mens vi får besøk
– midt i full lek
Jeg lover jeg skal legge ut en film av treningen, for det er skikkelig morsomt.
Hva jeg kan se hittil er at jo større forståelse hun får for øvelsen, det vil si jo flere forstyrrelser hun kan jobbe seg gjennom. Jo finere blir øvelsen uten forstyrrelser. Idag testet jeg to ganger og da søkte hun så fint som jeg vet ikke hva.
Slik skal vi fortsette, vanskelig hjemme, lett på trening.
Jeg kommer aldri til å glemme følelsen fra sist stevne hvor alt gikk så fort og alt føltes så lett! Det var deilig det, så gjenstår det bare å se om den følelsen fortsetter til neste stevne, da har vi hvertfall gjort noe riktig!

Bildene har Lise tatt og er fra treningen på Søndag, takk Lise.

IMG_4985

IMG_4986

IMG_4988

IMG_4989

One response to this post.

  1. Fina bilder och lycka till med träningen!

    Svar

Legg igjen en kommentar

