Archive for 17. november 2009

Film fra Maria kurset

Endelig fikk jeg lastet opp filmen fra maria kurset, jeg skulle egentlig vært på skolen idag, og der går det raskt og enkelt å laste opp filmer. Meen, skjebnen ville det annerledes og jeg måtte være hjemme med aasne som var syk istede. Derfor, ikke før på tredje forsøk og 12 timere senere fikk jeg endelig lastet det opp.
Jeg har bestemt meg for å ta tak i et problem, at Kry er så innmari opptatt av alt som foregår rundt oss. Slik har hun vært hele tiden, men jeg har liksom ikke orket å ta tak i det før nå. Men nå! Jeg ser at det fort koster oss poeng ettersom hun følger med på alt annet helt til det er tid for å starte øvelsen eller midt i fri ved foten hvor hun plutselig kommer på at shit! Hva var det vi holdt på med!?! og overdriver alle bevegelser for å ta seg inn igjen. Jeg tror nemlig om vi kan fikse dette omfattende problemet kommer det til å se mye penere ut når vi går og lettere å få henne på et passe aktivitetsnivå der det er mye bråk, da blir hun ekstra til å overdrive for å ta seg inn eller i verste fall bare gjetter.
Dere kan se det aller tydeligst når vi stiller opp til neserpøven på filmen, og jeg vil si at det er ganske representativt for hvordan det ligger an. Likevel gjorde hun en perfekt neseprøve med stor fart ut og plukk på første påvis, så det gikk jo bra da.
Igår startet vi treningen uten å egentlig ha tenkt det, ettersom aasne fant det for godt å løpe rundt oss med en pipeball mens vi trente. Hvem sa at det å ha barn ikke er forenelig med bra hundetrening?